Gravat en joieria i creació artesanal

Aquest bloc està dedicat a la tècnica artesana del gravat aplicat a la joieria i la ornamentació.
Hi trobareu escrits referents als procediments, les eines i passes bàsiques que calen per obtenir un gravat sobre metall.
La tècnica artesana unida a la creativitat ofereixen una oportunitat en la creació de nombroses textures, grafismes, símbologies i formes.
L'expressió directa sobre el metall determina una actitud artística en la creació de plaques i joies d'originals que es mostren en diferents imatges.
Josep Sicart Martínez, gravador
gravats@hotmail.com


7 de febr. 2010

PREPARACIÓ DELS BURILS


Puntes de diferent forma i mola d'oli (Pedra d'Arkansas)
Per a la preparació dels burils utilitzarem l'amoladora (a motor) i la mola d'oli (pedra d'Arkansas).
Tot i que generalment els burils poden ser emprats directament tal i com apareixen al mercat, cal fer a les eines un retoc que ens permet de guanyar fiabilitat i afinar la burilada.
Abans de res, cal fixar un mànec al buril, i convé que a aquest mànec de fusta tornejada li fem una aplanada (amb llima o formó) que cioincideixi amb el mateix pla inferior de l'eina tal què no rodolin sobre el nostre espai de treball (veure l'entrada: tipus de burils).
Referin-nos a la pròpia eina, el que és interessant, i primer de tot, és fer el "punt de mira" (amb l'amoladora) rebaixant l'altura de la tija d'acer de la part superior del buril i definir una punta més prima que ens permeti visualitzar des de tots els àngles d'atac el posicionament de la punta del buril (veure fotografia superior).
L'esmolat, obtenció d'una cara o faceta de tall (amb la mola d'oli) és el següent pas. L'obertura de l'angle que originem a la punta de l'eina permet la sortida de la burilada (despulla).
El retoc o modificació de la part inferior o tall de l'eina requereix un major coneixement. No obstant, podeu veure un exemple en la preparació del "buril híbrid".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada